Młoda sztuka - jak ją rozpowszechniać?

Sztuka posiada tyle lat, ile lat posiada ludzkość. Pierwszymi przejawami sztuki były malowidła na ścianach jaskiń. Współczesne malarstwo tez korzysta z tego nośnika. Priorytetowo artyści młodzi, chcący zademonstrować się światu i mający pozwolenie na malowanie na ścianach korzystają z tego sposobu. Niekiedy takie ścienne malarstwo jest sposobem na uatrakcyjnienie wizerunku aglomeracje. I sposobem na promocje młodego malarza. Młode malarstwo promuje się tez przeciwnie. W dużej liczbie przypadków przeprowadza się aukcje młodej sztuki. W znaczącej liczbie przypadków zysk ze dystrybucji takich prac zasila konta akcji charytatywnych. Jedynie nieznaczny procent wędruje do kieszeni malarza. Natomiast dla niego nie to jest ważne. Młody artysta chce się przede wszystkim przedstawić. Preferuje aby ludzie wiedzieli, że tu, blisko nich tworzy taki teraz malarz.

Wypromowanie czegokolwiek nie jest sprawą najłatwiejszą. Tym bardziej jeżeli na rynku, w danej dziedzinie, jest duża konkurencja. Również wypromowanie młodego artysty nie jest sprawa najprostszą. Szybciej wypromuje się artysta, który przykładowo wywodzi się z rodziny malarskiej lub artystycznej. Posiadając koneksje i znajomości, może wylansować się korzystając z pomocy cenionego już na rynku malarza. Sposobem na to może być korzystanie jego wystawy obrazów, kiedy to można przeprowadzić jednocześnie aukcje młodej sztuki. W tym przypadku aukcje dzieł młodego, początkującego w środowisku malarza. Malarz renomowany z pewnością już swoim nazwiskiem przyciągnie wielu amatorów sztuki. Możliwe, że wśród nich będzie ktoś, kto w szczególności zainteresuje się twórczością młodego malarza. Aukcje młodej sztuki wyszukać można także on-line. Internet pozwala pokazania się sporej liczbie odbiorów.

0 komentarze:

Prześlij komentarz